logo

Đọc hiểu "We find that bright children are rarely held..."

Read the passage and mark A, B, C or D to indicate the correct answer to each of the questions.

We find that bright children are rarely held back by mixed-ability teaching. On the contrary, both their knowledge and experience are enriched. We feel that there are many disadvantages in streaming pupils. It does not take into account the fact that children develop at different rates. It can have a bad effect on both the bright and the not-so-bright child. After all, it can be quite discouraging to be at the bottom of the top grade!

Besides, it is rather unreal to grade people just according to their intellectual ability. This is only one aspect of their total personality. We are concerned to develop the abilities of all our pupils to the full, not just their academic ability. We also value personal qualities and social skills, and we find that mixed-ability teaching contributes to all these aspects of learning.

In our classroom, we work in various ways. The pupils often work in groups; this gives them the opportunity to learn to co-operate, to share, and to develop leadership skills. They also learn how to cope with the personal problems as well as learning how to think, to make decisions, to analyze and evaluate, to communicate effectively. The pupils learn from each other as well as from the teachers.

Sometimes the pupils work in pairs; sometimes the work on individual tasks and assignments, they can do this at their own speed. They also have some formal class teaching when this is appropriate. We encourage our pupils to use the library, and we teach them the skills they need in order to do this effectively. An advanced pupil can do advanced works; it does not matter what age the child is. We expect our pupils to do their best, not their least, and we give them every encouragement to attain this goal.

>>> Tham khảo: Đọc hiểu "The increase in urbanization causes different problems..."

Đọc hiểu "We find that bright children are rarely held..."

Question 1: The phrase “held back” in paragraph 1 means_________.

A. made to lag behind     

B. prevented from advancing

C. forced to study in lower classes     

 D. made to remain in the same classes

Đáp án B

Giải thích: held back (phrasal verb) : kìm lại, hãm lại = prevented from advancing (ngăn chặn sự tiến bộ)

Question 2: The author argues that a teacher’s chief concern should be the development of the pupils’

_________

A. intellectual abilities     

 B. learning ability and communicative skills

C. personal and social skills  

 D. total personality

Đáp án D

Giải thích: Thông tin ở dòng 2 tác giả cho rằng mối quan tâm hàng đầu của giáo viên là sự phát tổng thể không chỉ vấn đề học tập mà còn là các kĩ năng xã hội khác.

Question 3: Which of the following is NOT mentioned in the passage?

A. Pupils also learn how to participate in teaching activities

B. Group work gives pupils the opportunity to learn to work together with others

C. Pupils also learn to develop their reasoning ability

D. Group work provides the pupils with the opportunity to learn to be capable organizers

Đáp án A

Giải thích:

A. Tác giả không đề cập đến việc học sinh học cách tham gia vào các hoạt động giảng dạy

B. Đúng thông tin đầu đoạn 3:  học sinh thường làm việc theo nhóm các em có cơ hội học cách hợp tác, chia sẻ và phát triển kỹ năng lãnh đạo.

C. Thông tin cuối đoạn 3: làm việc theo nhóm giúp các em cách suy nghĩ, ra quyết định, phân tích và đánh giá để giao tiếp hiệu quả

D. Thông tin đầu đoạn 3:  Các hoạt động của nhóm làm cho học sinh có cơ hội học cách trở thành người lãnh đạo có năng lực

Question 4: The author’s purpose of writing this passage is to ______.

A. offer advice on the proper use of the school library

B. argue for teaching bright and not-so-bright pupils in the same class

C. recommend pair work and group work classroom activities

D. emphasize the importance of appropriate formal classroom teaching

Đáp án D

Giải thích: Skimming toàn bài ta thấy tác giả đề cập đến tầm quan trọng của cách dạy học thích hợp để giúp học sinh hứng thú phát triển các kỹ năng mềm.

Question 5: According to the passage, which of the following is NOT true?

A. There is no fixed method in teaching pupils to develop themselves to the full

B. Development of pupils as individuals is not the aim of group work

C. It’s not good for a bright child to find out that he performs worst in a mixed-ability class

D. Pupils cannot develop in the best way if they are streamed into classes of different intellectual abilities

Đáp án B

Giải thích: Hoạt động nhóm mục đích chủ yếu giúp các em học được cách cách hợp tác, chia sẻ và phát triển kỹ năng lãnh đạo. Học cách suy nghĩ, ra quyết định, phân tích và đánh giá để giao tiếp hiệu quả. Đây chính là các yếu tố để phát triển toàn diện cho các em => Phương án B sai

Question 6: According to the passage, which of the following is an advantage of mixed-ability teaching?

A. A pupil can be at the bottom of a class

B. Pupils as individuals always have the opportunities to work on their own

C. Formal class teaching is the important way to give pupils essential skills such as those to be used in the library.

D. Pupils can be hindered from an all-round development

Đáp án B

Giải thích: lợi thế của giảng dạy theo phương pháp đa năng là các em có cơ hội tự làm việc

Thông tin đầu đoạn 4: Sometimes the pupils work in pairs; sometimes the work on individual tasks and assignments, they can do this at their own speed.

Question 7: According to the passage, “streaming pupils” ______

A. is the act of putting pupils into class according to their academic abilities

B. aims at enriching both their knowledge and experience

C. is quite discouraging

D. will help the pupils learn best

Đáp án A

Giải thích: "streaming pupils" : học sinh được xếp lớp học theo năng lực của mình = is the act of putting pupils into class according to their academic abilities (là việc đưa học sinh vào lớp theo khả năng học tập)

Dịch:

Chúng tôi thấy rằng những đứa trẻ sáng dạ hiếm khi bị cản trở bởi việc dạy dỗ nhiều khả năng. Ngược lại, cả kiến ​​thức và kinh nghiệm của họ đều được bồi đắp thêm. Chúng tôi cảm thấy rằng có nhiều bất lợi trong việc phân luồng học sinh. Nó không tính đến thực tế là trẻ em phát triển ở các tốc độ khác nhau. Nó có thể gây ảnh hưởng xấu đến cả đứa trẻ sáng sủa và không sáng sủa. Rốt cuộc, có thể khá nản khi đứng cuối lớp!

Bên cạnh đó, việc cho điểm người ta chỉ theo khả năng trí tuệ của họ là không thực tế. Đây chỉ là một khía cạnh trong tổng số tính cách của họ. Chúng tôi quan tâm đến việc phát triển toàn diện khả năng của tất cả học sinh của chúng tôi, không chỉ khả năng học tập của họ. Chúng tôi cũng coi trọng phẩm chất cá nhân và kỹ năng xã hội, và chúng tôi nhận thấy rằng việc giảng dạy kết hợp khả năng góp phần vào tất cả những khía cạnh này của việc học.

Trong lớp học của chúng tôi, chúng tôi làm việc theo nhiều cách khác nhau. Các em học sinh thường làm việc theo nhóm; điều này mang lại cho họ cơ hội học cách hợp tác, chia sẻ và phát triển các kỹ năng lãnh đạo. Họ cũng học cách đối mặt với các vấn đề cá nhân cũng như học cách suy nghĩ, đưa ra quyết định, phân tích và đánh giá, giao tiếp hiệu quả. Các học sinh học hỏi lẫn nhau cũng như từ các giáo viên.

Đôi khi các học sinh hoạt động theo cặp; đôi khi công việc trên các nhiệm vụ và bài tập riêng lẻ, họ có thể làm việc này với tốc độ của riêng mình. Họ cũng có một số lớp học chính thức giảng dạy khi điều này là thích hợp. Chúng tôi khuyến khích học sinh sử dụng thư viện và chúng tôi dạy chúng những kỹ năng cần thiết để làm việc này một cách hiệu quả. Một học sinh tiên tiến có thể làm những công việc tiên tiến; không quan trọng đứa trẻ ở độ tuổi nào. Chúng tôi mong muốn các em học sinh sẽ cố gắng hết sức, không phải là kém nhất và chúng tôi khuyến khích các em đạt được mục tiêu này.

>>> Tham khảo: Đọc hiểu "The body language use often communicates more..."

-----------------------------------

Trên đây Toploigiai đã cùng các bạn trả lời câu hỏi Đọc hiểu “We find that bright children are rarely held…” Chúng tôi hi vọng các bạn đã có kiến thức hữu ích khi đọc bài viết này, chúc các bạn học tốt!

icon-date
Xuất bản : 27/09/2022 - Cập nhật : 27/09/2022